The Single Best Strategy To Use For حجاب در دی های مختلف

Wiki Article

فقط در یک روز ، بنی اسرائیل ، هفتاد پیامبر الهی رو قتل عام کردن!

در اینجا بهتر است به تعریف پلورالیسم دینی از زبان جان هیک بنیان گزار این تفکر توجه شود؛

باید عرض بشه که در این عالم ، هر ذره ای برای خودش زندگی داری. هر چند که به چشم نیاد و ما هم متوجه نشیم.

پس اینطور بنظر میاد که ابهت ، ساخته و پرداختهء ذهن انسانها باشه.

جان هیک، در کتاب پلورالیسم دینی، پلورالیسم دینی را اینگونه تعریف می کند:

یکی از راه هایی که جان هیک برای حل تناقض میان ادیان ارائه می دهد، دست برداشتن متدینین از اعتقادت جزمی و یقینی خود می باشد.

کسی که بزرگ مسلمانان هست و توی اون شرایط که بعضی کشورها باهم در جنگ بودن و تمرکز همین آمریکا یا انگلیس روی ایران بوده میره خارج به یکی از همین کشورها و به سلامت هم باز می گرده و حتی ازش سوال میشه از اینکه داری به وطنت برمی گردی چه حسی داری در جواب میگه هیچی شخصی که این همه مواردُ ازش گفتم خودت تا تهش بورو

نقدهاي مبنايي پلوراليسم معرفت ديني پلورالیسم تازه های مقالات

او سرانجام جهان را رو به برداشته شدن اختلافات دینی می داند. او آینده انسان را آینده ای پیش بینی می کند که انسان، دین دار است ولی نه به دین مسیح، نه به دین website یهود نه به دین اسلام، نه به دین بودا.

دین و مذهب همواره جزء جنجالی ترین مقوله های تاریخ بشری به شمار می رود، که هر بار از سوی مقامات ادیان، حکام یا مردم به شیوه ای متفاوت خبرساز می گردند.

از میان پیروان ادیان الهی –هر دینی که تصور شود- کسانی که با اعتقاد جزمی، به دین خود پایبندند واهمه ای از رویارویی با ادیان دیگر و بحث و مناظره ندارند.

اثبات حقانیت پلورالیسم، به شیوه ی خاص تفسیری، نیازمند است.

"پلورالیسم دینی عبارت است از قبول و پذیرش این دیدگاه که تبدیل و تحویل وجود انسانی از حالت خود محوری به خدا محوری به طرق گوناگون در درون همه سنت های دینی بزرگ عالم صورت می گیرد.

پیروان ادیان هم در صورتی چنین دینی را می پذیرند که به دین خود کافر شوند و از نظر دینی افرادی لاابالی گردند. در نهایت این نظریه به بی دینی منتهی خواهد شد؛ همان گونه که به بیان جان هیک بعضی دیگر، پایان تاریخ را چنین پیش بینی کرده اند؛

Report this wiki page